onsdag den 23. november 2016

Minus grader, fødselsdage, biografture og desinfektion

Det har været et stykke tid siden jeg sidst har opdateret min blog. Det er ikke fordi jeg ikke har noget nyt eller spændende at skrive om. Det er nærmere fordi der altid er kommet noget i vejen... (Eller måske er det bare en dårlig undskyldning).

I denne uge er vejret virkelig begyndt at blive koldt! Der er minus grader næsten hver eneste nat, hvilket betyder nogle ret kolde morgener på vej til arbejdet. Jeg har dog hørt at vejret i Danmark ikke har været særligt skånsomt de sidste par uger, så jeg burde ikke klage ;) 

#nåren3årigpigekanfindeudafatbrugespisepindemennogleafdinevenneriDanmarkikkekan

Der blev også holdt fødselsdagsfest i børnehaven igen. Denne gang var det en pige ved Nayeon. Hendes forældre havde givet hende en sød hvid kjole på for at gøre dagen ekstra speciel for hende. Efter fødselsdagen besluttede jeg mig for at spørge min lære om hun ikke kunne lære mig at spille fødselsdagssangen som de synger på klaver. Hun sagde selvfølgelig ja, så næste gang der bliver holdt fødselsdag i børnehaven, bliver det min tur til at spille på klaveret! Jeg har dog aldrig spillet klaver før, så det er en smule udfordrende... Jeg plejede at spille violin, så jeg er vandt til kun at skulle fokusere på en hånd og ikke begge på samme tid...

I fredags tog jeg så i biografen og så "fantastic beasts and where to find them". Biografen lå næsten lige ved siden af min arbejdsplads, men den var enorm! Og jeg som troede at Cinemaxx i Århus var stor.


Jeg besluttede mig for at gå en aftentur omkring åen som ligger nær vores lejlighed.




Job done right! xD Jeg håber ikke den dør bliver brugt...

I den sidste uges tid har vi haft et problem med "bed bugs" i vores lejlighed. Det betød at jeg og min roommate blev nødt til at koge vores tøj og sengetøj. Det var det vi brugte det meste af vores weekend på. Det var dog lidt af en sjov oplevelse. Vi prøvede først at tage det til et møntvaskeri bare for at finde ud af, at stedet vi var gået hen til ikke var et møntvaskeri. Vi blev derfor nødt til at tage tøjet hele vejen hjem igen uvasket. Vi jokede med at sige at vi kunne fortælle de andre at vi havde gået en tur med vores vasketøj xD

Vores vaskemaskine kan ikke vaske med varmt vand, så vi stod og kogte alt vandet og derefter hældte det i vaskemaskinen. Jeg troede aldrig jeg skulle prøve at koge vand i en riskoger!


Vi tog ud og spiste iskage en tilfældig aften, for hvorfor ikke?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar