lørdag den 22. april 2017

Sewol Ferry mindehøjtidelighed

Dagen startede ud som en hver anden fridag. Anni og jeg tog ud for at finde noget tøj i anledningen af dronningens fødselsdag. Normalt plejer jeg ikke at fejre sådan noget (jeg er ikke den store royalist), men dette år er alle danskere blevet inviteret til reception i anledningen af hendes majestæts fødselsdag. Vi besluttede os for at tage til Myeongdong for at finde noget lidt fint tøj til anledningen. 


 Eftersom vi ikke får mad lørdag aften og hele søndag, skulle vi liiige et smut forbi Mr. Pizza og få os lidt at spise ^.^ Og ja vi fik spist det hele, bare ikke i én omgang

 Efter at have spist, havde vi egentlig tænkt os at tage hjem for at slappe af. På vejen kunne vi dog høre hvad lød som en der råbte. Da vi besluttede os så for at se hvad der foregik og opdagede at der var en form for demonstration i gang. Vi var dog en smule forvirret da der også var musik igang.







Det gik op for mig, desto tættere på vi kom på Gyeongbokgung, at det var en mindehøjtidelighed for Sewol Ferry ulykken.
Det forvirede mig dog en smule, at den nu afgående præsident var på næsten alle plakaterne. Jeg tænkte mig frem til, at det måtte have noget at gøre med, at de kaldte hende ansvarlig for ulykken eller lign...


Det jeg godt kan lide ved Sydkorea er, at selvom der er store demonstrationener, giver de plads til hinanden. De sætter sig ned på jorden, så alle kan se, og i stedet for at kaste med sten har de en scene, hvor folk kommer og holder taler.


Hahaha smukt Anni! xD
Efter at have været der et lille stykke tid gik vi hjemad og spiste resten af den pizza, vi ikke fik spist færdig. Jeg fik ikke købt en kjole til receptionen, men så er det godt, man har en blazer og et par hæle stående i hotellet. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar