fredag den 9. juni 2017

Seoullo og World Cup park pt.2

Seoullo er en ny attraktion, som næsten lige er åbnet er i Seoul Seoullo er en kæmpe bro bygget for fodgængere udelukkende.  


Den starter fra Seoul Station og fortsætter over en af de største kryds her i Seoul.



De havde også bygget områder med restauranter og cafeer, hvor man kunne tage en pause. Priserne var dog lige lovligt dyre, så vi endte med at spise et andet sted ^.^'




De havde endda bygget nogle stolper, som pustede vand ud, så man kunne blive kølet lidt af. Det var dog også pænt trængt, da det her på det sidste har været utroligt varmt i Seoul! Her snakker vi om over 30 grader og bagende sol!

Pludselig så vi folk gå rundt med vifter med dannebro på...


Masser af vand til at nedkøle alle de besøgende ^.^




Desto længere vi gik, indså vi, at der var et EU arrangement i gang.





Det var heldigt, vi kom den weekend, hvor de havde arrangementet kørende. De reklamerede for at komme til Europa og studere mm.

Vi fandt til sidst nogle boder, hvor blandt andet Danmark var repræsenteret. Vi mødte nogle danskere og fik hurtigt spurgt ind til arrangement. 


Vores originale plan var at tage til World Cup Park igen. Sidst vi tog derhen, fik vi kun set 2/5 dele af parken. Jeg havde lovet mig selv, at tage derhen og se hele parken inden jeg tog tilbage til Danmark.


Drengen og hunden sad i vognen alene, og ventede på at faderen kom ud fra supermarkedet. Soo cute!

Ude foran supermarkedet havde børnene også parkeret deres løbehjul x'D Jeg elsker, at man bare kan lade deres ting stå, uden at være bange for at nogle tager dem.


Den store sti til fodgængere og den smalle til cyklisterne...

For at komme over til den næste park skulle vi over en bro for at krydse vejen. Den næste park lå langs Hanriver. 


Når man gerne vil tage en lur, men hverken vil tage sol eller har et tæppe xD



Efter noget af en gåtur fandt vi os et hyggeligt lille sted helt ude ved vandet, hvor vi sad og slappede lidt af. 



Da vi gik videre, så vi et skilt, hvor der stod, der var slanger i området, og man derfor skulle passe lidt på...
Selvom vi havde gået så meget, ville jeg stadigvæk gerne se hele World Cup Park. Ja, vi blev nødt til at hike en smule for at komme op til den næste park, men jeg føler, at det altid er det værd! (Medmindre man er ved at falde om af træthed selvfølgelig).


Oppe på bjerget/ bakken var der en masse familier, som havde fundet deres telte og grill frem. Vejret var perfekt til udendørs aktiviteter. Ikke alt for varmt og ikke alt for koldt. Når så mange mennekser bor i lejlighedskomplekser, er det meget forstående, at de bliver nødt til at tage sådan nogle steder hen for at komme lidt væk.

Vi fandt os endnu et hyggeligt lille sted, hvor vi sad og skrev og slappede lidt af.




Solen begyndte langsomt at gå ned, så vi tænkte, at det var på tide at gå rundt og tage nogle billeder. ^.^







Fordi vi var lidt langt væk fra alting, endte vi med at gå hen til det nærmeste supermarked og købe ramen til aftensmad. Jeg klager dog ikke over udsigten!







Så var det hjem igen. Jeg bliver en smule trist, når jeg tænker på, at det nok er sidste gang jeg tager derhen, men jeg fik mig i det mindste en rigtig god oplevelse ud af det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar