lørdag den 7. januar 2017

Impulsiv rejse til det Sydlige Korea pt.2

Efter at have været i Damyang, besluttede vi os for at tage et andet sted hen. Jeg ville gerne hen til en større by eftersom Damyang er forholdsvis lille. Jeg tænkte at der i en større by ville være lettere at finde noget at spise og et sted at sove. Jeg så på et kort, og opdagede at Gwangju lå pænt tæt på. Jeg kunne huske at Gwangju havde en metro, så så lille kunne den ikke være. Vi panikkede begge en smule i Damyangs busstation, eftersom der stod Gwangju ved næsten alle busser. Tilsidst tog vi og sammen og spurgte om hjælp med vores minimale koreansk og stod på den rigtige bus.
 Da vi ankom til Gwangju, var det allerede blevet mørkt. Vi havde ingen anelse om hvor de forskellige steder i Gwangju lå og vidste derfor heller ikke hvor hoteller og restauranter lå... Vi tænkte at hvis vi stod af bussen ca. i midten af byen, kunne vi da ikke være helt galt på den.
 Det viste sig at vi stod af ved deres togstation, så hvis alt gik galt, kunne vi altid tage et sent tog tilbage til Seoul. Heldigvis blev det ikke nødvendigt. Ikke så langt derfra fandt vi en masse moteller og restauranter. For at være helt ærlig følte vi os ikke helt trygge ved området vi ankom til. For det første var der næsten ingen mennesker på gaderne selvom der var masser af lys. Vi er vandt til at der altid er en masse mennesker i Seoul. For det andet var der "love motels" over det hele hvilket gav en lidt forkert følelse...xD

Vi gik ind i en restaurant hvor alt stod på koreansk og formåede alligevel at få noget lækkert aftensmad. Nu er vi begge ikke særligt kræsne såee...
Vi endte med at overnatte på et af de mange love motels af den ene grund at de er vildt billige i forhold til andre hoteller. Det føltes dog ret underligt for at være helt ærlig. Det var noget af en oplevelse!
 Udsigten fra værelset

Gangen til værelset var så mørk at vi simpelhen blev nødt til at tage et billede af det xD

Næste morgen stod vi forholdsvis tidlig op, så vi kunne tage ud og få os noget morgenmad og gå på lidt sightseeing og derefter tage tilbage til Seoul, inden det blev alt for sent. Vi havde begge kun pakket et ekstra sæt undertøj, in case vi blev nødt til at overnatte. Først ville vi finde en café, hvor vi kunne få morgenmad. I Seoul er vi vandt til, at alting er åbent 24/7, men sådan var det ikke helt i Gwangju. Vi gik rundt i omkring 1,5time inden vi fandt en café. Til gengæld fik vi opbygget en appetit, samt set en masse på vejen.

Vi gik forbi et pænt stort marked, men fordi vi var så tidlig på den, var der kun nogle få boder som var åbne.

Derefter ankom vi til et gammeldagsmarked, men de var også kun lige igang med at åbne.

Min morgenmad blev en oreo og mint smoothie ^.^' På caféen prøvede vi at se hvilke seværdigheder de havde i Gwangju. De havde dog ikke så meget, så vi endte med at tage hen til et mindesmærke om et stort oprør, som startede i Gwangju.

På tavlen var alle de omkomne fra oprørrets navne skrevet ned.

Mindesmærket lå i en park hvor vi endte med at sidde og snakke i over en time. Vejret den dag var utroligt koldt, men på stedet hvor vi sad, var der dejligt varmt.
På vejen hen til busstationen gik vi en omvej forbi til deres rådhus, en blomsterpark (uden blomster da det trods alt er vinter), og en kæmpe Kia fabrik. Busstationen lå efter Kia fabrikken, så til sidst blev vi begge pænt trætte af Kia, da fabrikken virkede til at fortsætte i en evighed!

Der var så koldt at vandet i et springvand var frosset til is.

En af de største veje jeg nogensinde har set! Senere henne var der 8 baner på hver side, hvilket gjorde det til 16 i alt!

Man kan vel godt sige at det var noget af en tur! Der var en masse sjove oplevelser og knap så sjove oplevelser. Jeg føler, jeg fik lært meget om mig selv, og hvordan jeg reagere i bestemte situationer. Vi tog afsted uden at vide, hvorhen og hvorlænge vi ville være afsted, og det endte med at blive en af de mest mindeværdige oplevelser indtil videre!