torsdag den 5. januar 2017

Juleaften

Så blev det jul! Det blev min første jul uden min familie, så jeg var lidt spændt på hvordan den ville blive. Vi vidste ikke helt hvad vi ville lave juleaften, men vi blev enige om at vi skulle spise sammen. Jeg og Ann havde taget risengrød med hjemmefra. Vi ville gerne lave risengrød og risalamande men vi kunne ikke finde noget vanilje, så det blev kun til risengrød. 
Som en slags tradition spiser folk kylling juleaften. Vi tænkte at det skulle vi i hvertfald også skulle have. Hele julemiddagen endte med at stå på 3 slags kylling, kogte kartofler og gulerødder med sovs og tilsidst risengrød. Til drikkelse havde vi cola og varm chokolade. Ikke det mest storslået eller julede måltid, men godt var det ;)


 Vi tog ud og så lidt julelys om aftenen og blev overrasket over hvor mange mennesker der var ude. Folk i Sydkorea fejre ikke jul på samme måde som i Danmark. Når man er blevet gammel nok tager man ud og fejre jul med vennerne i stedet for familien. 


Min familie havde sendt nogle julegaver til mig hjemmefra Danmark. Jeg fik en klovnenæse af min mor...
Ej, det er da tanken som tæller, plus pengene til at betale for næsen gik til et godt formål, så jeg klager skam ikke ^.^

Ingen kommentarer:

Send en kommentar