søndag den 18. september 2016

Chuseok

Fra onsdag d.14 har der været helligdag her i Sydkorea. Den kaldes for Chuseok og er lidt en slags koreansk Thanksgiving. Familien samles og der spises en masse mad. Jeg blev glædeligt overrasket på arbejdet da jeg kom tirsdag morgen. Mødrene fra den klasse jeg har havde nemlig købt en gave til os lærer der som passede deres børn.
Det vidste sig at være en gaveæske fyldt med shampoo! Så det er heldigvis ikke noget jeg skal tænke på at få købt de næste par måneder :)

Efter arbejde den dag besluttede jeg og en anden volontør ved navn Christina at tage til Apguleong Rodeo som vidst skulle have mange shopping butikker. Vi fandt også en masse butikker, blandt andet en kæmpe Louis Vuitton forretning, men vi var ikke helt sikker på om vi fandt den rigtige gade...

Det begyndte desværre at regne voldsomt efter et stykke tid...

Vi gik helt tilfældigt forbi "Cafe Dudart" som er ejet af AOMG/ Jay Park




Næsten lige overfor Cafe Dudart fandt vi en restaurant som solgte koreansk BBQ. Det eneste man betaler for er selve kødet, også får man en ordentligt masse sideretter til. Det skal lige siges at det smagte vildt godt!

Dagen efter tog jeg til Gyeongbokgung palads som ligger lige overfor National Palace Museum of Korea. Det var meningen jeg skulle hen til National Folk Museum som lå lidt længere væk, da de holdte en festival i anledning af Chuseok, men da de havde en masse andre spændende ting ved Gyeongbokgung palads endte jeg med at blive der i stedet. Jeg havde også kun en times tid, da jeg havde besluttet mig for at tage en lille tur til Busan kort tid inden og skulle nå en bus.






















I tirsdags tog Christina og jeg til Hongdae for at shoppe lidt, da vi havde set at der var nogle ret spændende forrestninger derhenne, men i stedet endte vi med at gå hen til Hongik University... Vi farede en smule vildt, men det gjorde at vi stødte på en hyggelig Cafe hvor vi bestilte bingsu og milkshakes som også smagte vildt godt!







Billeder fra Busan turen kommer snart.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar