tirsdag den 18. oktober 2016

Turen går til Incheon! Part 1

Her i weekenden besluttede jeg mig til at tage en endagstur til Incheon. Vi stod op kl.7 (hvilket er senere end jeg gør til hverdag ;)) og tog afsted en time senere. Det fede ved Incheon er, at metroen i Seoul går hele vejen derud. Det betød, at vi kun havde brug for vores T-money card og ingen bus eller tog reservationer. Det tog lidt under 2 timer at komme derud. Vi havde ikke planlagt, hvad vi skulle derhenne endnu, så det sad vi og gjorde i metroen. Jeg vidste allerede, at jeg ville hen til Chinatown og spise jjajjangmyeong. Det er nemlig der, man siger, at det stammer fra. Da vi ankom, blev vi overrasket over, at Chinatown lå lige på den anden side af vejen! Eftersom vi havde spist morgenmad, besluttede vi os for at tage til Fairytale town først.













Vi kom på en lille detour mens vi gik rundt i Fairytale town. Det viste sig at det var en park lige ved siden af. Vi besluttede os for at gå lidt rundt der og pludselig så vi et kæmpe monument som var lavet efter Koreakrigen som symbol på forholdet/ freden mellem Sydkorea og USA.







Tilbage til Fairytale village!





Vi tog på en café hvor fordi vi blev lidt sultne, men ikke nok til at spise frokost endnu ;) Caféen hed noget med Alice i eventyrland, men den var fyldt med ting fra One Piece... Vi købte bingsu som var formet som spagetti med masser af frugt som vi ikke havde spist i en evighed! Det var sååå godt!!







Efter det tog vi så til Chinatown som lå lige ved siden af. Isen fra caféen fyldte dog stadigvæk pænt meget så i stedet for at spise med det sammen tog vi og gik lidt rundt i stedet. Vi fandt et jjajjangmyeong museum som vi besluttede os for at gå ind i. Næsten det hele var dog på koreansk eller kinesisk så vi fik ikke så meget ud af det. Til gengæld stod det nogle instrukser til hvordan man lavede jjajjanmyeong som stod på engelsk som vi fik skrevet ned.










Jeg fik "hvid" jjajjangmyeong som jeg havde set i tv-showet "running man". Det var vildt godt!! Vi bestilte også friturestegte dumplings som også var vildt godt! Vi var dog helt mætte efter måltidet... Det værste var nok at vi efter 2 timer allerede kunne spise igen ^.^' Jeg spiser alt meget herhenne.

Fortsættelse følger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar