mandag den 5. december 2016

Julen nærmer sig!

Det er officielt snart jul! Vi er i december måned nu, og der er blevet pyntet op til jul hist og her. Tæt på min arbejdsplads er der sat julelys og juletræ op. Selvom det selvfølgelig også er en smule trist at jeg ikke er hjemme under julen, så klarer jeg mig med det jeg har herhenne.



Den første snevejrsdag i sydkorea 26.novenber. Af en eller anden grund kom vi i vildt godt julehumør selvom vi på det tidspunkt stadig var i november måned. 
Det burde nok lige siges at det ikke har sneet siden den dag, men at temperaturen kommer til at falde de næste par dage, så måske vender det snart tilbage igen. Jeg krydser fingre for en hvid jul!

  Her i torsdags tog jeg til området omkring Ewha University for at se os lidt omkring og shoppe en lille smule. Tøjet derhenne er virkelig billigt i forhold til det du kan købe i shoppingcentre, det knap så gode er at du ikke altid kan prøve tøjet inden du køber det.




 På grund af julen er der også en masse julearrangementer. F.eks er der diverse julemarkeder og store jule dekorationer. Her i weekenden prøvede jeg tage til et julemarked som var arrangeret af en tysk skole her i Seoul. Desværre var der en utrolig lang kø udenfor skolen, så vi besluttede os for at gå en tur, også komme tilbage en times tid senere. Da vi kom tilbage var der utroligt nok stadigvæk en stor kø udenfor skolen. Vi besluttede os derfor at tage et andet sted hen.






#nårenHermésforretningminderdigomSallingiÅrhus


King Kong spottet i Gangnams gader iført en kæmpe Northface taske.

Og nu til madbillederne:
Traditionelt koreansk bord med ris, kimchi, suppe og andre side retter.

 SUSHI! Eller rettere sushi bento!

Sidst men ikke mindst desserten. Chokolade kage med creme og guld på toppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar