onsdag den 15. marts 2017

Besøg fra familien!

D. 19 februar fik jeg det første familiemedlem at se i 7 måneder. Min fætter tog et smut forbi Korea efter en tur til New Zealand. Jeg tog derfor til Incheon lufthavn for at hente ham.

Se hvor meget sol han havde fået! Jeg plejede ellers altid at have den mest solbrune hud!

Fordi jeg havde nogle travle dage på arbejdet, blev det ikke til særligt meget sightseeing de første par dage. Jeg fik dog vist ham en smule rundt nær rådhuset efter arbejde.



 Selvfølgelig stod det også på en masse lækkert mad. 

 Jeg fik fri fra arbejde om torsdagen og fredagen efter børnenes dimission. Vi bruge derfor dagene til at se en masse forskellige ting. Vi fik taget til "Det blå hus" hvilket er den koreanske version af "Det hvide hus".

 Jeg havde ikke indset, at det blå hus og Gyeongbukgung ligger lige ved siden af hinanden, så vi besluttede os for at tage ind i Gyeongbukgung, nu hvor vi alligevel var der.


 Jeg følte mig dejlig høj derinde. Det er ikke altid, en pige på 1,60m kan slå hovedet op i loftet ^.^







Vi tog også et hurtigt smut ind i The National Folk Museum. 





 Gyeongbukgung var en del størrer end lige forventet.








Derefter tog vi ned og fik skrevet vores navne med blæk. Jeg føler selv, min skrift er blevet en smule bedre, end da jeg lige kom ;)

 Efter at have gået så meget var vi begge blevet pænt sultne. Vi tog derfor hen til en af mine ynglings bibimbab steder i Hongdae.

Efter måltidet tog vi så til "Digital Media City", som er området, hvor alle tv-selvskaber har deres "haller" de filmer fra. Blandt andet bliver Mnet countdown og andre musik programmer filmet der. Området har også været med i "Running Man" en del gange. Som en fan af Running Man var det meget sjovt at området i virkeligheden.



Det var også et museum, hvor du selv kunne prøve, at se hvordan det var at arbejde derhenne. Det var dog en smule underligt, da vi gik derind, var der ikke nogle andre mennekser, ud over nogle som var igang med et møde...




 Mens vi gik rundt, var der folk, som gik rundt med kamera og lys og interviewede folk. De gik også op til os, men desværre var mit koreansk ikke flydende nok, til at kunne blive interviewet...

Vi satte os ind i en café og fik bingsu trods det kolde vejr.

 Folk på vej hen til at se Mnet Countdown.

 Efter DMC tog vi et hurtigt smut forbi Yeouido Hangang Park. Det var første gang, jeg havde set den så tom. Vejret var dog heller ikke det bedste. Der var en smule køligt, men det blæste utroligt meget!



Dagen blev så sluttet af med dumplings fra Din Tai Fung.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar