tirsdag den 14. marts 2017

Dimission på YMCA

Her i Sydkorea slutter semesteret i slutning af februar. Det betød, at det var på tide, at de ældste børn i børnehaven skulle dimittere. 
Dagen inden skulle jeg pakke nogle diplomer til børnene, og så, at vores gruppebillede var sat derind. Jeg må indrømme, jeg har lidt mixed feelings angående deres photoshop i klassebilleder.... Men det ser da meget sødt ud!

 Derefter var det tid til at øve til afslutningsceremonien. Det bestod dog mest i, at forklare hvordan man modtog diplomerne, som vores chef ville overrække til dem, ordentligt. 

Første step: Tag imod diplomet med 2 hænder.

Næste step: Bukke 90 grader.

Sidste step: Ligge diplomet under højre arm.
Ikke så svært, men for en flok 4-6 årige tog det lidt øvelse, før det kom på plads.
Cute though!

 Dagen efter var det tid til den rigtige ceremoni. Alle var klædt fint på og de ældste børn, som nu skulle rykke op i folkeskole, havde fået uniformer på. 





Efter overrækkelsen af diplomer, viste de en video af de dimitterende børn, som sagde hvad de godt kunne lide, og at de havde det sjovt med deres venner i YMCA.

 Afslutningsceremonien blev så afsluttet med fælles sang og billeder med lærerene. Jeg har desværre ikke billeder af det sidstnævne, da jeg selv skulle være med på billederne.

Efter alle børnene var taget hjem, og der var blevet ryddet op, tog alle lærerne ud og spiste bulgugi sammen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar