mandag den 7. november 2016

Bukchon Hanok Village, dessert og massedemonstrationer

Såee... Lørdag blev lidt af en begivenhedsrig dag. Jeg havde egentlig tænkt mig at slappe af eftersom jeg følte mig en smule træt. Min roommate spurgte mig om jeg ikke ville hen til Bukchon Hanok Village med hende. Bukchon Hanok Village er en by/ et område med mange gamle huse eller huse bygget i traditionel koreansk stil.
Vi farrede lidt vild på vejen derhen, så vi ankom til et mini marked hvor de solgte hjemmelavet ting. Det lå udenfor et museum med fri entré, så vi tog lige et smut derind. Derefter ankom vi til et pænt stort bibliotek. Vi kunne se byen, men den lå på den anden side af et hegn, så vi blev nødt til at gå hele vejen udenom ^.^




Hvordan et koreansk klasselokale plejede at se ud.




Udenfor biblioteket


Vi gik forbi et bibliotek til!





























X'D



Efter at have gået rundt i et par timer var det på tide at få noget mad!



Restauranten var utrolig hyggelig. Det føltes ikke som om vi spiste på en restaurant, men nermere hjemme hos ens bedstemor. Da vi var færdige var vi lige ved at tage vores tallerkner ud til køkkenet.

Dessert tid!

Mens vi sad på den anden café og fik dessert, lagde vi mærke til at der kom flere og flere politimænd. Vi havde lagt mærke til at der var nogle i metroen da vi ankom (hvilket der normalt aldrig er), men pludselig kom der flere og flere. Vi sad i enden af Insadong street, og der kom også to biler for enden af gaden og holdte der. 


Da vi kom ud af caféen opdagede vi at bilerne var der til at spærre gaden af...
Vi fandt ud af at der var en masse demonstration i gang imod den siddende præsident. Vi gik lidt længere hen ad gaden og pludselig fandt vi os i midten af massedemonstrationen.









Da vi gik væk fra folkemængden gik det op for os at vi nede ved den å hvor der var en lanternefestival igang, så vi os lige en tur dernede.





























Der var utroligt mange flotte lanterner, så jeg har ikke lige inkluderet den alle.

På vejen hjem stødte vi på demonstranterne igen. Denne gang var de på vej et andet sted hen. Hvor hen, havde vi ingen anelse om, men de skulle samme vej som vi skulle så vi blev nødt til at følges med dem et lille stykke tid.


Vi læste online at der var forventet op til 100.000 demonstranter, men senere hen læste vi at op mod 200.000 mennesker var dukket op! Det forklarerede hvorfor vi ikke kunne se enden af menneskemængden!

Det var så den dag! Jeg havde sagt til mig selv at jeg ville tage hjem igen ved to tiden, men som man kan se på billederne, blev det en smuuuuule senere end det ;)








1 kommentar:

  1. Det er nogle utrolige flotte billeder fra cheonggyecheon vandløbet. Jeg har selv været i Korea 12 gange, men desværre aldrig været så heldig at opleve lanternefestivallen

    SvarSlet