tirsdag den 9. maj 2017

Jogyesa templet og World Cup Park

Jeg vidste ikke, at Buddhas rigtige fødselsdag var om onsdagen og ikke i weekenden. Jeg havde aftalt  at tage til Jogyesa templet med Christina den dag og derefter tage til World Cup Park for at slappe lidt af. 



De delte gratis forfriskende te ud til alle fremmødte. Det var en overraskende varm dag den dag. Jeg tror, temperaturen var kommet helt op på 28 grader.

Der var utroligt mange, som var mødt op. Det var også min første gang henne ved templet, jeg blev overvældet af de mange lanterner, som var hængt op!


Folk fik også nogle "brocher", som tegn på at de havde besøgt templet på Buddhas fødselsdag.




Der var sat en scene op, men var dog ikke i brug, mens vi var der.




En lille stenstatue af Buddha hvor folk kunne bede og donere penge.

Men kunne også få lov til at skrive noget på noget papir, hvorefter nogle medarbejdere ville hænge dem på lanterne.


Det var virkelig smukt!


Efter besøget synes vi, det var på tide med noget at spise. Denne gang blev det til jeon og jjigae aka. koreanske pandekager og suppe.

Vi ankom derefter først til Seoul World Cup Stadium, hvorefter vi gik hen til Seoul World Cup Park, som lå lige ved siden af.



Vi gik tilfældigvis gennem et marked på vejen. Der var dog ikke særligt mange mennesker, og stemningen var fuldkommen afslappet, til forskel for de andre markeder jeg har været på gennem min tid her i Sydkorea.


Så kom vi endelig! Selve parken består af 5 mindre parker, men jeg tror kun, vi nåede at se 3 af dem...





Vi gik en smule rundt og ledte efter et sted, hvor vi kunne sidde og spise vores snacks og skrive.


Det var første gang jeg fik prøvet sweetpotato chips! 

Efter at have spist vores snacks, gik vi en smule mere rundt for at se parken.


Tid til is!


Min originale plan var at tage til Haneul park. Hvad jeg ikke havde forventet, var at selve parken, var placeret ovenpå en kæmpe bakke! Vi skulle derfor lige gå lidt opad.


Så ankom vi!

Jeg troede slet ikke, at parken ville være så stor! Og det faktum at det hele lå ovenpå én kæmpe bakke var helt utroligt!






Vi prøvede at tage nogle sjove billeder, hvor vi hoppede, men det ikke så godt som lige forventet... xD







Det er første gang, jeg har set sådan en drikkefontæne O.o

Så skulle der lige tages lidt flere billeder ved næste skulptur xD




Vores utrolig failede forsøg på at "læne" os op ad tårnet xD

Udsigten kan man da ikke klage over!





Efter det var det ellers bare hjem og i seng! Det havde været en mere oplevelsesrig dag end lige forventet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar