onsdag den 3. maj 2017

Med 30 dage tilbage på arbejdet...

Jeg kan ærligt talt tro, at jeg kun har omkring 30 dage tilbage på arbejdet...T.T Jeg har virkelig ikke lyst til at sige farvel til mine medarbejdere og især børnene. Trods sprogbarrieren har vi alle virkelig formået at blive tætte. 
Forleden kom moderen til et af børnene hen til mig og gav mig en kasse fyldt med doughnuts. Hun sagde, det var som tak for, at jeg altid passede godt på hendes datter. Jeg vidste ikke helt, hvad jeg skulle sige udover mange tak. Hun havde nemlig kun givet til mig og ikke nogle af de andre lærer.  For det meste giver forældrene ting til "the main teacher" og hjælpelæreren, men det var første gang, jeg oplevede, at de kun gav til mig. Jeg fik dog lidt dårlig samvittighed og delte det med de andre lærere. 

En ting jeg aldrig kan komme mig over, er børns reaktion til tegnefilm. De stopper, med alt hvad de laver og ser på tv'et i stedet x'D

Vi tog børnene over til "Children's Grand Park" i Seoul her forleden dag. Stedet var på min liste, over steder jeg gerne ville hen, så nu kan det krydses af listen!


Det viste sig dog at være mere udfordrende end forventet. Ikke nok med at det i forvejen er svært at holde styr på så mange børn, så var der også utroligt mange børn fra andre børnehaver. Det skal dog siges, at alle børn kom med tilbage ;)

Stedet var pænt stort. Der var både forlystelser, en zoo, drivhuse samt et kæmpe græsområde, hvor man kunne sidde ned. Vi fik ikke engang set det hele, så jeg er sikker på, at der var mere.



Nogle gange kunne det godt blive lidt svært, at se hvilke børn der tilhørte hvilken børnehave. Heldigvis havde de fleste uniformer på.


Så var det hjemad! Det var ret tydeligt, at det havde været en begivenhedsrig dag for børnene. På vej hen til bussen blev jeg nødt til at tage en af børnenes rygsække, fordi han var så træt. Der var også flere, som sakkede mere og mere bagud. Jeg gik bagtrop som sædvanligt, og det blev lidt af en udfording at få alle med.

Efter turen tog Wilda og jeg hen til en café ved navn Doré Doré. De er kendt for deres regnbuekage, så den skulle prøves! 

Efter det var det dog tid til korean bbq med kollegaerne. 

2 af lærerne havde fødselsdag denne måned, så det skulle selvfølgelig også fejres! De havde købt iskage, og der blev sunget fødseldagssang for dem. 

Efter vi havde spist færdig, tog Wilda og jeg hurtigt et smut forbi Seokchon Lake for at se svanerne på søen. Vi troede, de ville lyse op som "supermoon", men det gjorde de desværre ikke. Vi nåede dog at tage nogle billeder inden de slukkede helt for lyset ^.^


Vi opdagede, at der var en bro lige ved siden af, så den skulle vi også lige over til!


Lotte World lå på den anden side af tunnellen, men lige i det vi kom derhen, slukkede de for lyset... Selvom det var en pænt udmattende dag, havde jeg det utroligt sjovt med mine kollegaer og børnene. De sidste dage på arbejdet skal virkelig bare nydes!!!

Jamen hvordan kan man ikke komme til at holde af dem! Se dem lige! De skulle lave Crêpes i dag, men det blev lidt af et rod ^.^'



Nogle havde lidt svært ved det...

Mens det gik lettere for andre...


Men i sidste ende skulle det trodssalt alt sammen ned i maven x'D


Sidste ting, det ser ud til at YMCA'en er ved at gennemgå en ordentlig omgang forårs rengørring i øjeblikket.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar