onsdag den 5. april 2017

Cherry blossom i Jinhae

Hvis du vil se cherry blossoms i Sydkorea, så vil jeg foreslå, at du tager til Jinhae i begyndelsen af April måned. Wow det var smukt!!! Jeg havde forventet, at der kun ville være træer langs en å, som jeg havde set så mange billeder af, men nej, hele byen var dækket med cherry blossoms!

 Vi tog afsted hjemmefra kl.8 og kørte derefter hele vejen hen til den anden side af Sydkorea.
 Det var første gang, jeg oplevede, at bussen var forsinket, og det var tydeligt, at det ikke var normalt. Folk klagede, og ham som stod for busserne undskyldte flere gange. Ikke helt det samme som i Danmark ;)

 På holdepladsen fik vi os nogle snacks, og sjovt nok var der også en mand, som var i gang med at stå på vandski.
 Lige i det vi ankom til Jinhae, stoppede det med at regne. Bedre timing kunne det ikke blive! 

 Vi var overrasket over, hvor mange kirsebærtræer der var. Vi havde ikke forventet at se så mange. De dækkede hele byen! Det var første gang jeg så kirsebærtræer i fuld spring, og jeg blev ikke skuffet!
 I anledningen af kirsebærtræerne var der også en festival i gang. Der var derfor boder med mad og sourvenirs over alt.






 Midt i pladsen havde de sat en scene op, hvor der kom diverse mennesker og optrådte. Der var optrædelser hele dagen.

























 De to små piger prøvede at efterligne dem som optrådte xD

 De havde endda cherry blossom burgere, som var pink... Jeg fik dog ikke smagt en...
Jeg havde læst, at der ville komme fyrværkeri om aftenen, men vi havde problemer med at finde hvor henne. Da vi så kunne høre fyrværkeriet, spurtede vi afsted og nåede heldigvis at se det. Det var dog lidt sjovt at se folks reaktioner, da de så to unge piger løbe gennem menneskemængden i markedet.



 Vi ankom til havnen efter fyrværkeriet. Det var 3.gang jeg så havet på snart 8 måneder.

Derefter gik vi tilbage og fik os lidt streetfood, inden vi begyndte at lede efter et sted at sove.



 Hvad med nogle biller til aftensmad?



 Ja, der er skam ikke så meget at sige til motellet... Lidt ala det man kunne have forventet: tag over hovedet og et toilet ^.^' Toilet virkede dog ikke, og der var ikke plads til ens ben, så man blev nødt til at sidde sidelæns... Og toiletdøren faldt af. Yeah, det sædvanlige xD

Ingen kommentarer:

Send en kommentar