onsdag den 12. april 2017

Seoul National University Dentist Hospital

En anden uventet ting som skete for mig, var at mine visdomstænder skulle fjernes. Jeg troede først, at det kun var de 2 nederste, som muligvis skulle fjernes, men da jeg tog til SNUDH for at få det undersøgt, anbefalede de mig at få alle 4 visdomstænder fjernet... Det blev ikke nogen billig omgang for mig, men hellere få det gjordt end at gå rundt med konstante smerter og irritationer. Jeg må indrømme, at jeg var lidt bekymret for at blive opereret i et andet land, hvor de knap nok kan snakke engelsk, men heldigvis havde de godt styr på tingene. Henne på SNUDH har de nemlig en afdeling specielt for udlændinge, hvor du får en engelsktalende sygeplejerske, der hjælper dig gennem hele processen.


Det store problem var dog ikke ved selve tandlægen, men den efterfølgende tid. Man må ikke spise fast føde 24 timer efter operationen, og eftersom jeg ikke har afgang til et køkken, har jeg været nødt til at drikke smoothies og juice, indtil jeg igen kan spise almindeligt mad. Jeg har fået at vide, jeg skal undgå hårdt og stærkt mad i 4-5 dage... Normalt ville det ikke være et stort problem, men når du bor i Sydkorea, hvor de elsker stærkt mad, kan det godt blive lidt af en udfordring... Men jeg skal nok klare mig! Jeg skal dog opereres i 2 omgange, så tiden hvori jeg ikke må spise normalt bliver dobbelt så lang ^.^'

Ingen kommentarer:

Send en kommentar