torsdag den 6. april 2017

Fra Jinhae til Daegu

Dagen efter havde vi planlagt at tage til Daegu, da det ikke lå så langt væk. Vejret dagen efter var fantastisk! Solen skinnede, og der var hverken for koldt eller for varmt. Overraskende nok var nogle af madboderne åbnet, da vi var ude af motellet. Vi besluttede os så for at få streetfood til morgenmad, inden vi tog bussen.

Så var det afsted til Daegu!

Vi havde planlagt at tage et tempel lige udenfor Deagu, men fordi vi ikke kunne finde ud af, hvilken bus vi skulle tage (selv efter at have spurgt flere om hjælp), besluttede vi og for at bruge dagen i Seomun marked.

Vi fik frokost i en restaurant frem for i selve markedet. Det smagte vildt godt, men selvfølge skulle jeg lige smage deres pepper, og wow den var stærk! Normalt plejer de ikke at være stærke, men denne var så stærk, at jeg begyndte at græde og få hikke... Næste gang skal man måske liiige være lidt mere forsigtig med de pepper.

Vi tog en pause fra markedet i en lille café, hvor de solgte de lækreste brød! Normalt plejer de at være lidt sparsommelig med cremen de putter i bollerne, men disse var virkelig fyldt ordentligt op med creme!

Markedet var noget større, end hvad vi havde forventet. Vi endte med at bruge flere timer derinde.

Efter markedet gik vi os lige en tur i området. Det virkede så fredfyldt, men i forhold til Seoul virker næsten alting stille og roligt xD

Pludselig så vi nogle malerier med digte på væggene. Vi besluttede og så for at følge efter dem. De blev ved med at komme!

Jeg ved ikke om vejret også havde en stor indvirkning på det, men jeg elskede stemningen i Daegu. Vi satte os ned for at slappe lidt af på et tidspunkt, og folk virkede virkelig venlige over for hinanden. På et tidspunkt kom en dame som arbejde i en café ud for at hjælpe de ældre damer med at gå op ad bakken.

Selvfølgelig havde byen også nogle store moderne bygninger. Det er trodssalt også den fjerde største by i Sydkorea.

Vi endte med at blive nødt til at vente i 3 timer i busstationen, så vi fik os lige lidt is ^.^

Tilbage til Seoul!

Da vi ankom til Seoul, skulle vi lige tage en anden bus hjem. Vi vidste dog ikke, hvornår den sidste bus ville køre, så vi spurtede hen til busstoppet, som lå godt en halv time væk... Men vi nåede det, og kom sikkert hjem!
Vi var hjemme omkring kl.2 om natten, men det var dog det værd! Det var en utrolig dejlig rejse. Både Jinhae og Daegu havde en dejlig rolig følelse til sig, som jeg ikke havde oplevet i et stykke tid.